Bu gezimizde Münih'e uçakla inip kiraladığımız araba ile Schwangau'ya geçtik. Daha sonra Alpleri gezerek Innsbruck'a gittik ve yine Alpler boyunca farklı bir yoldan geri döndük. Daha sonra güneyden Bodensee Gölü'nde Lindau'ya gittik. Gölün kuzey yönünde ilerleyerek Kara Orman'a vardık. Dönüşümüz ise Stuttgart Havaalanından oldu.
Akşam yemeğimizi yediğimiz Berghotel Schlossanger Alp'ten manzara.
Akşam yemeğimizi yediğimiz Berghotel Schlossanger Alp isimli otelden manzara.
İlk önce ev yapımı şarabımızı söyledik, Berghotel Schlossanger Alp.
Akşam yemeği, Berghotel Schlossanger Alp.
Öbermeilingen denen bir kasabaya bağlı bir dağın tepesinde ufak bir kaleye çıktık.
Tüplerde gelen patates çorbaları ve acı soslu kıtır ekmekler.
Dönmeden önce Stuttgart yakınlarında oturan yazlıktan komşumuz Seyhan Abla'mız ve altın kızlarına uğrayarak daha önceden verdiğimiz siparişlerimizi aldık.
Dönüşümüz Stuttgart Havaalanı'ndan yapacaktık. Lonely Planet Almanya rehber kitabındaki kapak fotoğrafı Stuttgart yakınlarındaki Hohenzollern Kalesi (Burg Hohenzollern) idi. Biz de yol üzerinde buraya uğramaya karar verdik.
Ertesi gün Bodensee Gölü üzerinden Kara Orman'a gitmek üzere yola çıktık. Yolda ilk durağımız Füssen kasabası oldu.
Füssen
Almanya'da sık sık gördüğümüz çatı üstündeki güneş panellerine burda da rastladık.
Kara Orman'da kaldığımız otelden manzara.
Burası Kara Orman'da kaldığımız otel.
Kara Ormanlarda kar keyfi...
Bodensee Gölünün kuzeyinden Baden bölgesinin bağları boyunca giderek Kara Orman'a vardık. Kara Orman (Almanca: Schwarzwald) ismini Romalılardan alıyor. Romalılar ağaç yoğunluğundan dolayı ormanın içine ışık girmediğinden buraya Kara Orman demişler.
Kara Orman'daki gezimizde oldukça büyük ve güzel bir ahşap heykele rastladık.
Kara Orman içindeki otelimize yerleştikten sonra orman içlerinde kısa bir yürüyüş yaptık. Yol kenarlarında oldukça derin kar vardı.